W Iranie zaobserwowaliśmy różniące się od nam znanych zasad ruchu drogowego, chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Kolejność przypadkowa.
- Pasy bezpieczeństwa w samochodzie są dla mięczaków.
- Światła w pojeździe zapalaj dopiero, gdy już kompletnie nie widzisz nic przed maską.
- Gdy klakson nie działa, to pojazd nie może jeździć.
- Na czerwonym świetle można pokonać skrzyżowanie, szczególnie gdy prowadzi się ciężarówkę.
- Przechodząc przez jednokierunkową ulicę, patrz w obie strony; niektórzy mają bliżej prąd.
- Na poboczu jest miejsce, żeby minąć wszystkie pojazdy i stanąć na światłach na pierwszym miejscu – na „pole position”.
- Pojazd, którym się poruszasz jest najszybszy na świecie i każdy musi o tym wiedzieć.
- Skręcanie w lewo z prawego pasa jest bezpieczne tylko wtedy, gdy nikt nie skręca w prawo z lewego pasa.
- Chodniki to drogi dla motocykli, tylko zapomniano je oznaczyć.
- Przyspieszając pojazd przed przejściem dla pieszych pomożesz pieszemu szybciej dotrzeć na chodnik.
- Każde miejsce jest dobre na zatrzymanie się i zaparkowanie pojazdu.
- Wszyscy wiedzą, że w moim najszybszym samochodzie świata są drzwi, dlatego mogę otworzyć je w każdej chwili.
- Motocykl to pojazd wielorodzinny do przewozu co najmniej czterech osób.
- Każdy żołnierz wie, że gdy trzech wojskowych jedzie jednym motocyklem, to ostatni ma na plecach trzy karabiny.
- Widząc żebraka za miastem przy drodze, zatrzymaj się, żeby dać mu datek, tylko dzięki temu dojedziesz bezpiecznie do celu.
- Turysta to kosmita, gdy widzisz go natychmiast się zatrzymaj, żeby mu się przyjrzeć i ewentualnie pomachać.
- Wyprzedzanie na czwartego możliwe jest tylko wtedy, gdy pobocze nie kończy się urwiskiem lub szeroką, odkrytą studzienką.
- Plaża to idealne miejsce do testowania osiągów twojego samochodu.
One thought on “Kodeks drogowy w Iranie”
Super!
Najbardziej rozbawił mnie punkt o skręcaniu z lewego na prawy i odwrotnie, potem już lawina śmiechu..
Jak to nazywają? Efekt kuli śniegowej? 😉